Ασκητική

"Είμαι ένα πλάσμα εφήμερο, αδύναμο, καμωμένο από λάσπη κι ονείρατα. Μα μέσα μου νογώ να στροβιλίζουνται όλες οι δυνάμες του Σύμπαντου."

Ν. Καζαντζάκης

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Κάναμε... παπάδες στο Μουντιάλ!



Το ακόλουθο βίντεο αναρτήθηκε πριν 14 περίπου μήνες στο youtube αλλά πριν λίγες μέρες υπέπεσε στην αντίληψη μου...


Στο εν λόγω βίντεο παρουσιάζεται μία ορθόδοξη θρησκευτική τελετουργία (τρισάγιο ή αγιασμός;;; δεν είμαι σίγουρος...)που έλαβε χώρα στις τάξεις της Εθνικής μας ομάδας ποδοσφαίρου, πριν την έναρξη του Μουντιάλ του 2010, και η οποία θρησκευτική τελετουργία δεν πέρασε απαρατήρητη από τους Αργεντίνους δημοσιογράφους, οι οποίοι στη θέα της άρχισαν ένα παραλλήρημα κοροϊδίας προς τους Έλληνες, βγάζοντας μέχρι και το συμπέρασμα ότι στην Ελλάδα είμαστε... φονταμενταλιστές!(εφόσον η μετάφραση είναι έγκυρη!)

Τους Αργεντίνους δε θα τους σχολιάσω, αφού ο καθένας έχει δικαίωμα να σχηματίζει ότι γνώμη θέλει για οποιονδήποτε, εφόσον  κρατάει τους τύπους βέβαια και τα σχόλια του δεν είναι προσβλητικά (μάλλον θα έπρεπε να τους σχολιάσω αλλά δεν θα το κάνω)
Εγω θα επικεντρωθώ στο αυτό καθ'αυτό γεγονός καθώς και στα σχόλια των Ελλήνων που συνοδεύουν το βίντεο στον youtube.

Κατ'αρχάς, ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει όπου θέλει και σε όποιον βαθμό θέλει ο ίδιος, σε οποιονδήποτε Θεό, σε οποιοδήποτε δόγμα και σε οτιδήποτε θεωρεί ότι μιλάει στην καρδιά και στο πνεύμα του. Στην Ελλάδα έχουμε συνταγματικά κατοχυρωμένη ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ και ο Χριστιανισμός δεν επιβάλλεται σε κανένα χωρίς να το θέλει. Οτιδήποτε διαφορετικό θα μας πήγαινε χρόνια πίσω και θα αποτελούσε προσβολή για τον πολιτισμό μας (κυρίως)!
Απόρροια λοιπόν της θρησκευτικής ελευθερίας, είναι και η επιλογή του να μην πιστεύεις πουθενά.
Ο Αθεϊσμός (όσο μηδενιστικός και να ακούγεται στα δικα μου αυτιά) είναι αποδεκτός και τις περισσότερες φορές σεβαστός. Όλο και περισσότεροι στην Ελλάδα, δηλώνουν άθεοι, και έχουν γίνει  μία σειρά απο μεταρρυθμίσεις (μη αναγραφή θρησκεύματος στις ταυτότητες κτλ.) που στοχεύουν στην ανάδειξη και τον σεβασμό των αντιρρησιών στο θρησκευτικό τομέα.
Μέχρι εδώ όλα καλά!

Στο βίντεο λοιπόν βλέπουμε τους παίκτες της Εθνικής μας ομάδας, συνοδία δύο παπάδων, να κάνουν τον σταυρό τους, και να επικαλούνται τον Θεό να τους βοηθήσει στα δύσκολα ματς που ακολουθούν. Δεν προσβάλλουν κανέναν, δεν μειώνουν κανέναν, δεν πρόκειται για εκδήλωση θρησκευτικού φανατισμού, και προφανώς αυτή η κίνηση τους δεν αρκέι για να τους προσάψουμε την ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ του φονταμενταλισμού. Δεν ξεκίνησαν τζιχάντ οι άνθρωποι, ούτε σταυροφορία! Έναν αγιασμό κάνανε, ήσυχα και κόσμια. Δεν είναι υπερβολή να πούμε, ότι η κίνηση αυτή, δεν έγκειται αποκλειστικά και μόνο στο θρησκευτικό αίσθημα των Ελλήνων παικτών, αλλά και στην παράδοση και την συνήθεια, της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού μας, η οποία "επιτάσσει" πριν από κάθε σημαντικό γεγονός να κάνουμε μία μορφή θρησκευτικής τελετουργίας έτσι για το... καλό! (βλ. αγιασμούς σε σχολεία και καινούρια κτίρια κτλ.) Δεν βλέπω εγώ καμία ένδειξη θρησκευτικού φανατισμού, όταν ο άλλος απλά κάνει τον σταυρό του και ένας παπάς διαβάζει δυο τρια λογάκια, καιγοντας ένα καρβουνάκι και λίγο θυμίαμα. Αν κάποιος το θεωρεί ακόμη και αυτό ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ, είναι δικό του πρόβλημα! Και κάπου εδώ θέλω να ασχοληθώ με τα σχόλια των Ελλήνων...

Ρεζιλίκι, ξορκισμός από μάγισσες, μεθοδευμένες και απέλπιδες κινήσεις, ρασοφόρα καθάρματα κτλ. Όλοι αυτοί οι κομψοί και... ευγενικοι χαρακτηρισμοί, ήρθαν στον μυαλό των περισσοτέρων Ελλήνων, που είδαν το βίντεο στο youtube. Αυτό το παραλλήρημα σεβασμού στην θρησκευτική ελευθερία με την μορφή σχολίων χρηστών, συνόδεψε και συνοδεύει, το θράσος των Ελλήνων παικτών να κάνουν έναν... αγιασμό! Ορισμένοι δε, σπεύδοντας να δηλώσουν, άμμεσα ή έμμεσα άθεοι,θεώρησαν πως από την στιγμή που "είμαστε πρώτοι στην πουστιά", δεν έχουμε δικαίωμα να ασκούμε τα θρησκευτικά μας καθήκοντα ελεύθερα, όποτε το έχουμε ανάγκη. Αναφορές έγιναν και στα σκάνδαλα της εκκλησίας (Βατοπαίδι κτλ.) και ήταν λίγες οι φωνές που θεώρησαν ΔΙΚΑΙΩΜΑ των παικτών να κάνουν έναν αγιασμό.





 Και αναρρωτιέμαι και πάλι εγώ, ως χαζός μέσος Ελληναράς... Γιατί αν κάποιος αρνείται να πιστεψει στο Θεό, εγώ που πιστεύω (με τον δικό μου τρόπο φυσικά!) να κρίνομαι για αυτή μου την πίστη;;; Γιατί να κατακρίνομαι εγώ όταν ασκώ την θρησκευτική μου ελευθερία, ενώ ταυτόχρονα δηλώνω σεβασμό στην θρησκευτική ελευθερία των κατηγόρων μου;;; Γιατί φτάσαμε στο σημείο, οτιδήποτε έχει να κάνει με την πίστη στον Θεό, να παραλληλίζεται με θρησκοληψία και ανοχή στα σκάνδαλα της εκκλησίας;;;

Όλοι μας έχουμε μάτια και βλέπουμε και όλοι ξέρουμε ότι η εκκλησία έχει παρεκτραπεί της αποστολής της και λειτουργεί πολλές φορές ως επιχείρηση, κρατώντας στους κόλπους της μεγάλα πλούτη, τα οποία στερεί από τον λαό! Μου αρκεί εμένα αυτό για να απαρνηθώ οποιαδήποτε μορφή πίστης στον Θεό ή μήπως η "μόδα" που θέλει τον σύγχρονο άνθρωπο άθεο μου επιτάσσει να ψάχνω μανιωδώς να βρω αφορμές για να αποποιούμαι οτιδήποτε θα μπορούσε να προδώσει την πίστη μου σε κάτι αληθινό;;;


Φίλτατοι Ελληνάρες! Όπως σεβόμαστε την επιθυμία σας, να απέχεται συνειδητά από οποιασδήποτε μορφής πίστη, έτσι οφείλεται κι εσείς να σέβεστε το γεγονός ότι εμείς ακόμη πιστεύουμε. Μπορεί να μην είμαστε πρότυπο καλού χριστιανού (και δεν ξέρω κατα πόσο είναι θεμιτό αυτό...) αλλά πιστεύουμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, όσο μας παρέχεται αυτή η ελευθερία. Αν δεν συμφωνείτε με κάτι, απλά μπορέιτε να απέχεται. Επ'ουδενί όμως δεν έχετε το δικαίωμα να απαιτείται και από τους άλλους να απέχουν ή να τους κατακρίνεται για την ελεύθερη άσκηση των δικαιωμάτων τους.

Σίγουρα δεν θα σας άρεζε, εάν ο αγιασμός παραλειπόταν, να βγαίναμε στο Ίντερνετ και να κράζαμε από το πρωί ως το βράδυ. Και σίγουρα φαντάζομαι τους χαρακτηρισμούς με τους οποίους θα μας στολίζατε εάν κάτι τέτοιο συνέβαινε.

Εμένα προσωπικά μου άρεσε το συμβάν. Αν πιστεύεις πραγματκά σε κάτι (στην περίπτωση μας, μια καλή πορεία στο Μουντιάλ...) τότε, και μόνο τότε, επιστρατέυεις όλα τα μέσα για να το επιτύχεις. Σχόλια του τύπου "ας αφήσουν τις προσευχές να πάνε να κάνουνε καμιά προπόνηση" μόνο γέλιο μπορούν να μου προκαλέσουν (εσένα περίμεναν ΜΕΓΑΛΕ για να κινητοποιηθούν και να κάνουνε προπόνηση...). Επίσης σχόλια του τύπου "τελικά πατώσαμε, άρα μούφα η προσευχή", επίσης είναι αρκετά αστεία!

Κλείνοντας, θέλω να πω ότι η Ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε μία διαδικασία αλλαγής, αναφορικά με πολλά χαρακτηριστικά της. Όσο λείπει ο φανατισμός, η αλλαγή αυτή θα γίνει ομαλά και η τελική μορφή της κοινωνίας, θα αντικατοπτρίζει πλήρως την εικόνα της. Κι ο νοών, νοείτω...


το βίντεο είναι δανεισμένο από το κανάλι του χρήστη SportenaVideos στο youtube.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου