Ασκητική

"Είμαι ένα πλάσμα εφήμερο, αδύναμο, καμωμένο από λάσπη κι ονείρατα. Μα μέσα μου νογώ να στροβιλίζουνται όλες οι δυνάμες του Σύμπαντου."

Ν. Καζαντζάκης

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Το Corpus Cristi, μας έβγαλε την πίστη!

Στην Ελλάδα  του 2012 όπως ξέρετε, θεωρούμε ΑΚΟΜΑ μοντέρνο και in να ξεκατινιαζόμαστε σε θέατρα, πλατείες και (ΦΥΣΙΚΑ...) τηλεπαράθυρα για θρησκευτικά θέματα. Η προαιώνια μάχη ανάμεσα σε συντηρητικούς και προοδευτικούς, που σταμάτησε σε όλες τις πολιτισμένες κοινωνίες τυο κόσμου καμιά εκατοστή χρόνια πριν, αφότου εγκαταστάθηκαν συνταγματικά, η Δημοκρατία και η Ανεξιθρησκεία, στην χώρα μας φωνάζει βροντερό παρόν, κουφαίνοντας τις κραυγές μας για αυτοσυγκράτηση και αποδοχή των διαφορετικών κοσμοθεωριών και ιδιοσυγκρασιών.

Τελευταία πράξη του δράματος παίζεται στο Χυτήριο, μία αποθήκη στο Γκάζι που την ξαράχνιασαν την έβαψαν και την έκαναν θέατρο, όπου όλο το αφάν γκατέ της ελληνικής κοινωνίας (βλ. ρασοφόροι, θεούσες, ψετοκουλτουριάρηδες, τηλεαστέρες κτλ.) κονταροχτυπιούνται με τη... διακριτική παρουσία των ΜΑΤ, για τον αν ο καλός Χριστούλης είναι gay ή όχι!

Σκεφτείτε το σφαιρικά. 2012 χρόνια μετά την γέννηση Του, εμείς ακόμα μαλώνουμε για το αν ήταν gay ή όχι. Δεδομένης βέβαια της αποκήρυξης της ομοφυλοφιλίας από την εκκλησία μας (αλήθεια αν ο Θεός δε θέλει τους gay, γιατί τους κάνει έτσι;;;;), οι σταυροφόροι του 21ου αιώνα, άφησαν τις γαλέρες στη μαρίνα του Φλοίσβου, και με μία εικόνα ή σημαία ή βυζαντινό λάβαρο ή παλούκι anyway, τράβηξαν για Γκάζι, για να υπερασπιστούν, ως νέοι οπλαρχηγοί του 1821, τα ιερά και τα όσια αυτού του τόπου. Εκεί βρήκαν όλη τη σύγχρονη  νεοελληνική διανόηση μαζεμένη και φυσικά απηυδισμένη από τον τόσο μαζεμένο φασισμό. Ιερά τέρατα της ελληνικής τηλεόρασης όπως η Βάσια Παναγοπούλου (Μαρίκα Κοτοπούλη), ο Λαέρτης Βασιλείου (Κάρολος Κουν) και η Λίλα Καφαντάρη (Μελίνα Μερκούρη) πρόταξαν τα στήθη τους, αλαλάζοντας την αηδία τους, για το πόσο φιμώνεται καθημερινά η τέχνη στην Ελλάδα, και πόσο η καλλιτεχνική πένα βρίσκει εμπόδιο στο ράσο του καλόγερου ή στο θυμιατήρι του παπά.
Το αποτέλεσμα;;;;;  Πιο αναμενόμενο δε μπορούσε να είναι....
ΜΑΤ-ΧΗΜΙΚΑ-ΞΥΛΟ! Το τρίπτυχο της νεοελληνικής επιτυχίας. Η standard τριάδα στο στοίχημα. Κάτι σαν Πατήρ-Υιός-Άγιο Πνεύμα, αλλά στο πιο νεοελληνικό.

Κατ'αρχάς, για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Το έργο είναι αυτό... Αφού τα κανάλια απλά λένε για "ένα θεατρικό που βγάζει τον Ιησού πούστη" καλό είναι κάποια στιγμή να το περιγράψουν όλο. Δεν ανεβαίνουν 5 τρελοί στο σανίδι επαναλαμβάνοντας για δυόμιση ώρες: "ο Ιησούς τον παίρνει"...Έχει κι άλλο!
Σε αυτό θεατρικό έργο, στο οποίο μην περιμένετε να δείτε ηθοποιούς ντυμένους με ρούχα εποχής, σταυρώσεις, αποκαθηλώσεις κτλ., αφού είναι διασκευασμένο και προσαρμοσμένο στον 21ο αιώνα, ο GAY σκηνοθέτης Terrence McNally, ουσιαστικά τη λέει στους ομοφοβικούς και στους παπάδες, για τη καθημερινή κατακραυγή των ομοφυλοφίλων στην Αμερική. Είναι μια παράσταση που προκάλεσε πολλές αντιδράσεις όπου και αν παίχτηκε, και σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα ακυρώθηκε το ανέβασμα της. (Στην Ελλάδα καθάρισαν τα ΜΑΤ πάντως...)
Εν καιρώ κρίσης στην Ελλάδα τα περισσότερα θέατρα είναι άδεια. Καλώς ή κακώς η κρίση έχει τρελάνει και την Τέχνη, και ο πολιτισμός (ή έστω η νεοελληνική εκδοχή του), προσπαθεί με νύχια και με δόντια να βρει έσοδα και να πάρει ένα κομμάτι από το φτωχό (χρηματικά) ελληνικό κοινό. Στην προσπάθεια του αυτή, η ιδιοκτήτρια του Χυτηρίου, Βάσια Παναγοπούλου,(που δεν είναι και καμιά ηθοποιάρα....) είχε μία λαμπρή ιδέα. Βλέποντας τις αντιδράσεις του θρησκευόμενου κόσμου, όπου κι αν ανέβηκε η παράσταση, σκέφτηκε "ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ... Αφού δεν πατάει ψυχή στο θέατρο μου, για να με δει να παράγω πολιτισμό, θα βρω κι εγώ ότι πιο βλάσφημο κυκλοφορεί στη διεθνή αγορά, θα το μεταφράσω στα Ελληνικά, θα τρέξουν παπάδες και χρυσαυγίτες να με αφορίσουν-δείρουν-κάψουν στην πυρά, θα γίνει σούσουρο και θα περάσει προσοδοφόρα, μία ακόμη δύσκολη οικονομικά, χρονιά. Α και στο τέλος θα γυρνάω από κανάλι σε κανάλι να απηυδίζω γενικά με εύρος βδελυγμίας από ακροδεξιά κόμματα μέχρι ταλιμπανίστικες συμπεριφορές στη σύγχρονη Ελλάδα του 21 ου αιώνα"
Το timing σωστότατο! Και από την άποψη των οικονομικών συγκυριών, και από την άποψη των πολιτικών μετασχηματισμών. Αν το έκανε δύο χρόνια πριν, που η Χρυσή Αυγή ήταν ανύπαρκτη, δεν θα άνοιγε ρουθούνι! Και συν τοις άλλοις, δε θα τις διαφήμιζαν το θέατρο ΤΖΑΜΠΑ, όλα τα κανάλια, μη σου πω και τα ΜΑΤ. 
Μη ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα, όσο πιο ακραίος και καυστικός γίνεσαι, τόσο πιο καλλιτέχνης είσαι. Για παράδειγμα, αν είχε παρουσιάσει τον Ιησού να δίνει πίπα στον Ιούδα επι σκηνής, θα την είχαμε αναγάγει και σε λαμπρή εθνομητέρα της τέχνης.

Από την άλλη πλευρά, η Χρυσή Αυγή ανέβασε έξω από το θέατρο, το δικό της έργο, με τίτλο: "Γελάστε με τα καραγκιοζιλίκια μας". Όσο κι άν έδενε οπτικά το μαύρο του ράσου, με το μαύρο του Χρυσαυγίτη, το αποτέλεσμα, αν δεν ήταν βίαιο και τραμπουκίστικο, θα ήταν για πολλά γέλια. Ούτε που πέρασε από το μυαλό τους, να κάνουν επίσημη καταγγελία περι βλασφημίας, με τον οποίο νόμο πριν λίγο καιρό είχαν συλλάβει (ευτυχώς προσωρινά) τον πιτσιρικά που έκανε τον Παϊσσιο-Παστίτσιο. Σου λέει αφού δεν γέλασαν αρκετά οι νεοέλληνες με την υπόθεση Παστίτσιου, αυτή τη φορά θα το φυσάνε και δε θα κρυώνει. Και δώσ'του οι Εθνικοί Ύμνοι έξω από το θέατρο, και δώσ'του τα λιβανιστήρια και στο τέλος ξύλο (αλήθεια πως συνδέονται όλα αυτά;;;;).

Την άλλη μέρα βέβαια (δράση-αντίδραση) σκάσανε μύτη και οι ευαίσθητοι καλλιτέχνες (αναρχικοί) έξω από το θέατρο, πριν την ώρα της πρεμιέρας, για να υπερασπιστούν την ελευθερία του λόγου (για να παίξουν ξύλο με τους χρυσαυγίτες). Εξ'ου και οι 35 προσαγωγές κτλ.

Τέλοσπαντων. Ασχολούμαστε με μπούρδες.... Όσο λιγότερη σημασία δίνουμε σε φονταμενταλιστές και ψευτοκουλτουριάρηδες, τόσο πιο ανεκτή θα είναι η ζωή μας στην Ελλάδα. Με έχουν κουράσει πάρα πολύ και οι μεν και οι δε.
Πιστεύω στο Θεό αλλά δεν παίζει να πάρω κοντάρι και να αρχίσω να κοπανάω όποιον είτε δεν πιστεύει είτε θέλει να σατιρίσει τα πιστεύω μου. Και από την άλλη αυτό το κολπάκι με την αρνητική διαφήμιση πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει. Αλλά βλέπεις, όταν τηλεαστέρες αγοράζουν θέατρα, και αυτό αναγάγονται σε καλλιτέχνες υψηλού βεληνεκούς, λογικό είναι να χρησιμοποιούν τηλεοπτικές πρακτικές για να ανεβάζουν τα έσοδα τους....
Και η αλήθεια κάπου στη μέση...

Υ.Γ. 1: μαζέψτε τον Τατσόπουλο και τον Παναγιώταρο από τα κανάλια! Αν συνεχίσουν έτσι, θα πιστέψω κι εγώ ότι δεν υπάρχει Θεός.
Υ.Γ. 2: Ο Ιησούς, πέρα από το "τι μου κάνεις Ιούδα μου", έλεγε και "ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ"!
Υ.Γ. 3: επανάληψη το Υ.Γ. 2 για να το καταλάβουν ορισμένοι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου